Przejdź do treści
UWAGA: MINIMALNA WARTOŚĆ ZAMÓWIENIA 193,00 zł
UWAGA: MINIMALNA WARTOŚĆ ZAMÓWIENIA 193,00 zł
Poland

Język

Anodernas Roll i Skyddet mot Korrosion för Båtar och Fartyg

Rola Anod w Ochronie przed Korozją Łodzi i Statków

Aby dokonać właściwego wyboru anod ofiarnych dla łodzi lub statku, należy wziąć pod uwagę rodzaj wody, w której będzie się znajdować, jej powłokę oraz szczególne komponenty, które wymagają ochrony, takie jak kadłub, śruba, ster i trym. Środowisko wodne jest kluczowe przy wyborze odpowiedniego materiału na anody, aby zagwarantować skuteczną ochronę przed korozją. Jeśli nie jesteś pewien, który rodzaj anody najlepiej odpowiada Twoim potrzebom, lub potrzebujesz dostosowanych porad do swojej unikalnej sytuacji, zapraszamy do kontaktu z nami po poradę.

Anody do Wody Słodkiej, Brakicznej i Słonej

Woda słodka

Ze względu na swoją silną zdolność do niepasowania i wysokie napięcie napędowe, anody magnezowe są idealne dla środowisk, gdzie występuje wysoka rezystywność elektrolitu. Poziomy korozji w wodzie słodkiej są często mniej surowe niż w wysokim stężeniu soli, ale to nie oznacza, że katodowa ochrona przed korozją nie jest potrzebna. Dla środowisk wodnych słodkich zalecalibyśmy anody magnezowe.

Woda brakiczna

W wodzie brakicznej często używa się cynku lub magnezu. Najlepiej magnezu, jeśli nie jesteś pewien zawartości soli. Woda brakiczna często stanowi większe wyzwanie w określeniu odpowiednich anod ze względu na jej zmienność w rezystywności, pH i bakteriach (żeby wymienić tylko kilka), przed podjęciem decyzji o tym, które anody należy użyć, powinny być wykonane bardziej szczegółowe pomiary.

Woda słona

Zarówno cynk, jak i aluminium działają dobrze w wodzie słonej. Jednak aluminium jest znacznie bardziej efektywne przy wyższym poziomie zawartości soli. Wymagana jest około 1/3 wagi, aby chronić tę samą powierzchnię. Więc jeśli znajdujesz się w środowiskach o wysokiej zawartości soli i niskim poziomie zanieczyszczeń (zanieczyszczenia mogą powodować pasywację anod aluminiowych), nasza rekomendacja byłaby używanie anod aluminiowych.

 Żegluga po wodach świata

Woda słodka, brakiczna i słona stanowią różne typy środowisk wodnych na Ziemi, każde z własnym charakterystycznym stężeniem soli i ekosystemem.

Woda brakiczna występuje tam, gdzie woda słodka i słona spotykają się i mieszają, jak w estuariach, tworząc unikalne ekosystemy z gatunkami przystosowanymi do zmiennych stężeń soli. Przykładem jest Bałtyk, znany ze swojej brakicznej wody. W wodach brakicznych najczęściej spotyka się mniejsze łodzie rekreacyjne, łodzie serwisowe, łodzie rybackie i mniejsze statki pasażerskie.

Woda słona znajduje się w oceanach i morzach, z zawartością soli około 3,5%. Stanowi większość wód Ziemi. Przykład: Ocean Spokojny. Tutaj znajdujemy szeroki wachlarz statków - od ogromnych kontenerowców i statków wycieczkowych, po okręty wojenne i łodzie do połowu na głębokich wodach.

Woda słodka występuje w rzekach, jeziorach i wodach gruntowych. Charakteryzuje się niską zawartością soli, poniżej 1%. Tutaj najczęściej znajdujemy łodzie rzeczne, łodzie rekreacyjne, małe promy pasażerskie, a czasami mniejsze statki handlowe. Natomiast na Wielkich Jeziorach Ameryki Północnej nawigują większe statki, takie jak frachtowce i tankowce.

Jeśli masz więcej pytań lub wątpliwości, przeczytaj nasze FAQ lub skontaktuj się z nami.

Föregående artikel Ryzyko związane z niezabezpieczonymi metalowymi strukturami w portach.
Nästa artikel Chroń rurociągi wodne przed korozją

Lämna en kommentar

Kommentarer måste godkännas innan publicering

Obligatoriska fält

Jämför alla produkter

{"one"=>"Välj 2 eller 3 artiklar jämföra med", "other"=>"{{ count }} av 3 artiklar"}

Välj första produkt att jämföra

Välj andra produkt att jämföra

Välj tredje produkt att jämföra

Jämför