Skontaktuj się z nami:
support@anodefactory.com
Ryzyko związane z niezabezpieczonymi metalowymi strukturami w portach.
Pozostawienie niezabezpieczonego nabrzeża portowego może prowadzić do niebezpiecznych sytuacji i kosztownych napraw. Szczególnie w portach, gdzie wiele infrastruktury często składa się ze stali, ryzyko korozji jest wysokie. Można temu łatwo zapobiec, instalując katodowe zabezpieczenie przed korozją. Katodowa ochrona przed korozją używa anod ofiarnych, które korodują zamiast bardziej wartościowych metalowych komponentów w porcie, zapewniając skuteczną ochronę i przedłużając żywotność konstrukcji. Tego typu ochrona jest korzystna ekonomicznie, dzięki zmniejszeniu napraw i konserwacji, zwiększa także bezpieczeństwo i zmniejsza potrzebę częstych prac konserwacyjnych.
Czasami niektóre obszary z brachiczną wodą i wysokim oporem elektrycznym mogą wymagać specjalnie zaprojektowanych rozwiązań. W takich przypadkach systemy z prądem przyłożonym mogą być bardziej efektywne niż tradycyjne anody ofiarne.
Długoterminowy efekt i oszczędności z ochroną przed korozją
Poprzez proaktywną instalację i utrzymanie katodowej ochrony przed korozją w portach, gwarantuje się, że te kluczowe elementy infrastruktury pozostaną w działaniu i będą bezpieczne na długi czas, co skutkuje dużymi oszczędnościami zarówno czasu, jak i pieniędzy. Anody pomagają chronić ważne metalowe konstrukcje w portach przed rdzewieniem i zniszczeniem. Działają przez samo korodowanie, czyli rdzewienie, zamiast innych metali wokół. To nazywa się galwaniczną ochroną przed korozją i jest sposobem na przedłużenie życia metalowych struktur w porcie.
Liczba anod potrzebnych w porcie różni się. Zależy to od wielkości portu i jego podatności na korozję. Anody umieszcza się tam, gdzie ryzyko korozji jest największe, często około 0,3 - 0,5 metra poniżej linii wody. Zapewnia to, że chronią jak najskuteczniej. Dużym plusem jest również możliwość zmniejszenia głębokości ewentualnych belkownic, gdyż anody ofiarne aktywnie zapobiegają korozji. Często oznacza to duże oszczędności zarówno pieniędzy, czasu, jak i środowiska.
Częstotliwość wymiany anod zależy od wielu różnych czynników, na przykład:
- Materiał
- Środowisko
- Wymiarowanie ochrony
- Prędkości przepływu
Najczęściej projektuje się taką ochronę na żywotność 20-30 lat.
Wpływ łodzi i statków
Łodzie i statki mogą przyczyniać się do korozji, wydzielając chemikalia czy paliwo, które wpływają na skład wody. Zanieczyszczenia zwiększające kwasowość wody mogą przyspieszać proces korozji metali w porcie.
Lämna en kommentar